tredje idagrå

städar min garderob. känner mycket mer för att gå ut och dansa till exempel i min lila sammetsklänning än det här. jaja nu ska jag dricka kaffe med min mama och så är det dubbla top model avsnitt wiho.

ett till

Så. Uttråkad. Karro kom över och läste veckorevyn och skvallrade ett tag fast nu gick hon. Jag roar mig typ med att 1. Söka jobb. Fanns ett på café bellmans där man bara kunde anmäla sig till ett informationsmöte och komma dit, lät rätt värt. Har ett svagt minne av att du var där på intervju eller är jag helt ute och cyklar då? Hur var det i såna fall?? och 2. Kollar på för dyra klänningar, typ dom här för top shop:


Serge Gainsbourg



Fortfarande sjuk. Igår såg jag om filmen om Serge Gainsbourg, så bra film. Se den!


För att sammanfatta året

Såhär när januari lider mot sitt slut kommer listan...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja massor! Såklart. Skaffade lägenhet bla :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag kommer inte ihåg om jag hade några…

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Malta.


6. Är det något du saknar sen åren tillbaka som du vill ha år 2011?
Nej jag vet inte. Jag tror faktiskt inte det. Det var ju nice när man var liten på sommarloven när man bara sprang runt ute på landet och lekte och hade noll bekymmer, men jag vet inte om jag direkt vill ha tillbaka det…
Jag saknar redan Cherry Edith men det bandet har gjort sitt känner jag så ändå inte något jag vill ha tillbaka...


7. Vilka från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Alla hjärtans dag
När jag spelade in simons sång till hans födelsedag
den där gången i maj på stureplan med martina 
Spelningen på stampen med cherry edith
när vi var på malta 
grillkvällen i tantolunden 
när vi var på Simons föräldrars landställe och grillade och drack vin och kissade i skogen
när min blindtarm gick sönder och infekterade hela min kropp

8. Vad var din största framgång 2010?
Jag vet inte, att jag värdesätter livet och alla småsaker mycker mer nu.

9. Största misstaget?
Hm kanske när jag lät simon övertala mig att malta was the shit. För det var det ju inte alls. Men vi hade ju kul ändå så jag vet inte. Har gjort massa mindre misstag och sagt saker som jag inte menar alls egentligen.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja. Blindtarmsoperationen och infektionen efter. Blääääää.

11. Bästa köpet?
Jag säger 3. Acnejeansen, laptopen och min trenchcoat. Och förstås skorna från Chloe.
Emma Lindström

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder nog. Lite sprit…

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Ja, alla fina stunder.

14. Vilka  låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?

Kiss med Monde Yeux och Pas parler Americano…

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare. Jag måste nog säga att jag tror det har varit det bästa året någonsin hittills. Och det trots månaden på sjukhus. Lyckligt år alltså.

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Fler tjejkvällar.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Sagt saker jag inte menar och blivit sjuk.

18. Hur tillbringade du julen?

Dels i Rönninge med min familj och dels i Örebro med Simons.

19. Blev du kär i år?

Blev och blev…


20. Hur många one night stands?

Inget…

21. Favoritprogram på TV?

Desperate Housewives.

23. Bästa boken du läste i år?

Jag läste en jätterolig bok när vi var på Malta men jag kommer inte ihåg vad den heter…

24. Största musikaliska upptäckten?

Monde Yeux…


25. Något du önskade dig och fick?

Presentkort på Ikea :)

26. Något du önskade dig men inte fick?

Ingen hundvalp och ingen kattunge :(


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?

Hade middag och gick ut!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre ?

En chihuahua eller en katt?

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?

Väldigt snygg.


31. Vad fick dig att må bra?

Simon, familj och vänner.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Lady gaga när hon hade den där klänningen med rått kött.


33. Vad ser du mest fram emot inför 2011?
Våren och sommaren! Alla parkhäng och strandhäng och eftermiddagsvin i solen och utefester hela natten och alla fina kläder och skor osv.






bangkok/koh chang

Befinner mig fortfarande i en fin feberyra fast börjar kanske piggna till. Tänkte i alla fall att jag kan ta och visa lite bilder från thailand:


Bangkok. Bästa stan. Här är en gata som heter ko san road
med massa försäljare och barer mm.

Levde typ på sånt här, soppa med ångkokt grönsaker. gott.

Sen åkte vi till en ö som hette Koh Chang. Här är jag på
balkongen. Bra grej med att få ha på sig sommarklänning lite mitt i vintern.

Fanns massa mysiga bungalowhotell för typ 20 svenska kronor per natt...

Mysigaste baren också.


/Julia


Lördagsfrukost

Nu har vi precis vaknat och ätit frukost och snart ska ner och handla lite och visa Madde vår del av Bromma!









Middag och Pyjamasparty

Igår var min mamma och min syster här och åt middag. Supergod vegetarisk tacopaj blev det, med semlor till efterrätt :)
Vi drack godaste rödvinet till maten, gjort på Zinfandel och hette SomeZin, hett tips!

Madde stannade kvar och sov över och vi såg I rymden finns inga känslor (åhh vad fin den är alltså!) och åt massa godis. Bästa fredagen!

Lite bilder:


myshörnan


flygplanskådning


middag


vi plockade fram dubbelluftmadrassen som vi köpte på Peace&Love till madde
den tar tid att blåsa upp (ja vi glömde pumpen) men man sover som en prinsessa på den!







ja kläder

usch jag har feber. orkar bara kolla på top model och tycka synd om mig själv. försökte göra lite snyggare här men det gick inte så bra. fixar bättre snart ja. åhhhhh jag vill vara frisk innan i helgen. inte för att jag har världens största planer men jag var ju sugen på att gå ut, har pratats lite om strand och NU men jag vet inte. eller så springer man förbi american apparel-kvällen... jaja.

å juste! skulle försöka göra fotouppgift idag (tema rörelseoskärpa) men det var för mörkt=brusigt. så jag tänkte att vi kan se det som en liten dagens outfit istället


body från monki, kjol från h&m och skor från din sko.
Julia


ARG

åhhhh håller på att bli sjuk orka. jag som hade massa bra saker på g.
fast igår blev jag glad för jag fick en lön som jag glömt bort. materiell lycka liksom <3
nu ska vi ha litteraturvetenskap puss

Åh internet

Jaaa äntligen är jag med i leken känns det som för vi fick vårt internet!
Vi fick även igång telefonabonnemanget och digitalboxen, sen kom vi på att vi varken har tv eller telefon...
Jaja.

Jag ska visa bilder på lägenheten snart men ikväll orkar jag verkligen inte.
Har jobbat, gått för att repa, storhandlat, hämtat ut ComHempaket och frusit ihjäl i väntan på bussen och nu är jag tröööttt. Måste komma på världens bästa bandnamn nu bara, sen ska jag sova!

Puss på er och Godnatt!



Så här ser min Sambo ut iaf! :D

en ganska värd tisdag

Fortsätter min monoupdate helt utan bilder och spännande skvaller men ni gillare ändå!  Idag har jag:
#Suttit på en ganska intressant och en ganska tråkig föreläsning och druckit kaffee
#Gått på stepp med Emma (dog men ganska kul ändå)
#Fikat på fotografiska och gått på bästa fotolektionen med Elsa
#Spikat Wien i juni
#Sprungit till tåget så att jag helt seriöst nästna spydde
Nu ska jag läsa fröken Julie och sova. Puss Puss
Ps. Idag har Emma hintat om att hon snarast möjligt ska uppdatera med bilder från lägenheten. Ba så ni vet....


Bara vi

Känner mig lite ansvarig för den här bloggen för Emma verkar inte ha något internet. Sitter just nu och väntar på att Hanna och Jacob ska sluta spela gitarr. Ikväll ska vi gå och se på Jacob och hans pappa som spelar på mysiga bara vi. Det blir nog trevligt det.  Helgen var förresten rolig fast jag har inte en enda bild. I fredags hade vi hur som helst spelkväll hemma hos Karro och i lördags var det ace. Kul kväll med dans och dom största shotsen jag sett och lite toalettinlåsningar osv men en nästan två timmar lång kö för att komma in gjorde det ändå lite ovärt.
Kul att ses igen också!! Nu ska jag gå och se hur det går för långsammaste_personerna.
Puss /Julia

matlagning och taken by trees

Lagar tacos till min familj och lyssnar på taken by trees. Har fått en liten hang up på lost and found. bra! Idag kände jag mig lite omotiverad, men sen läste jag min vän hannas lista på saker att se fram emot och kom på att det är en hel del alltså! Här är min lista:
1. Helgen. På fredag är det spelkväll och på lördag verkar det som att varenda en ska till ace.
2. Fotokurs. På tisdag börjar min och elsas fotokurs på fotografiska!!
3. Att fylla nitton.
4. Studentskivor
5. Studenten
6. Åka till Wien (antagligen)
7. Åka till Krakow (antagligen)
8. Emmaboda
9. Flytta hemifrån (kommer att gå a)

Typ det jag kommer på nu. Känner att det är en bra vår på g!! Har för övrigt tränat varje dag den här veckan och har fixat mina naglar. Shit jag håller kanske på att bli en sån där organiserad och strukturerar tjej.
Puss puss från julia


helgen vecka 2

Hej!
Jag orkar inte visa några bilder från thailand just nu så det får bli från helgen istället. I fredags hade vi spelkväll hemma hos hanna. Det här är hur Jacob och jag ser ut när vi spelar galenpanna:

I lördags var vi ute:

Och så jag och min klänning som jag köpte på emmaus för 40 kronor häromdagen:

Rolig kväll. Idag har jag och Hanna sett tv och inte varit våra bästa jag. Måndagspeppen har inte infunnit sig än heller...

Helgfrukost i Eneby

Anledningen till att ni inte fått se bilder på lägenheten är att min mobilkamera är så dålig och vi har inte fått vårt comhem paket än så har inget internet på datan. Men det är så mysigt här och nu börjar vi faktiskt få lite ordning också! Veckan har varit sjukt stressig så vi bestämde redan i torsdags att lördag förmiddag skulle vara enbart chill. Så jag har satt på desperate housewives och rostat bröd och kokat te:) Sen i eftermiddag ska vi köra igång med att packa upp flyttkartonger, sätta upp gardiner, bygga ihop stolar och handla. Ikväll ska vi iväg på fest, will be fun! Kram på er:) Ps. Julia du måste visa bilder från thailand!!<3

hemma!

Gud vad det verkar ha hänt grejer när jag har varit borta! Har ni flyttat in än? Hänger inte med i svängarna riktigt... Thailand var i alla fall otroligt fint och mysigt men jag är väldigt nöjd med att vara tillbaka i sverige igen. Har mest gått runt och känt mig lite kär i stockholm och snön (lär tröttna snart men ah.) Satt på tullys med hanna filippa jacob och planerade krakow och festivalsommaren. Åhh jag tror att det kommer att bli bra men nu måste jag spara pengar. Ska ju antagligen till Wien också + har i princip inget jobb alls i vår. Segt. Men det får lösa sig! Annars har jag inget speciellt att uppdatera om sen sist tror jag. Har ny tröja och lite längre hår typ:



Nu ska jag fortsätta med att packa upp min väska och skriva på projektarbetet. Puss Puss

söndagskväll

Vi gjorde lite inköp! En badrumsmatta, krok för gästhanddukar och bestick :)


Simon och jag fick jättegod chokladpraliner av min syster i julklapp som vi precis har tagit slut på...

pling plonk du wah ba dap

Har sovit som en sten hala natten. Hade tänkt att jag skulle fotat lite igår men tror ni man hann det eller.
har träningsverk i både armar och ben efter att ha sprungit ut och in och upp och ner för trappor med astunga flyttkartonger i flera timmar. Vi hann inte ens med allting så det finns lite grejer kvar som vi ska ta dit, men det får bli imorgon för idag har vi bestämt att vi bara ska chilla.
Har suttit och myst framför desperate housewives (ja jag är lite beroende) med choklad hela förmiddagen.

Nu har jag sitter med min favoritgitarr i famnen, har saknat den så mycket!! <3

Fast jag börjar känna mig lite rastlös och sugen på att komma ut (det är ju faktiskt sol!!!) så vi ska ta en promenad ner till Solna centrum och se om vi kan hitta lite bestick och kanske gardiner och så!



Pusssssss

KAOS

Det är kaos här! Helt sjukt hur mycket grejer vi har!!!
Snart ska vi åka iväg till Rönninge med lastbil för att plocka upp lite grejer därifrån, bland annat min stora säng och ett vackert vitrinskåp. Sedan ska vi tillbaka hit och lasta på alla flyttkartonger. Tror det är dags att inse att vi nog inte hinner hämta möbler på ikea ikvällKänner att det här kommer att bli en stressig dag... Men så kul ändå! :)



Längtar efter att visa hur det ser ut därinne :) Kraam

Han sa Ja!

Tanken var att jag och Simon skulle passa på att köra flyttlass från Rönninge idag eftersom vi bara jobbar halvdag. Dock sket det sig lite eftersom bilen inte hade dragkrok upptäckte vi... Sen kom jag på snilleblixten att vi kunde åka till ikea i eftermiddag! Ringde Simon och beredde mig på ett misslyckat övertalningsförsök (Simon älskar inte ikea lika mycket som jag), men han sa ja direkt! Wie!:)

hej fran thailand

hej hej!
thailand ar bra fast jag borjar langta hem lite. ligger mest pa stranden och laser bocker och sa vidare. men bangkok var bast i varlden och nu ar vi pa ett stalle som heter koh chang, mysigt! vill bara resa mer.. orkar inte skriva mer pa det har tangentbordet men grattis grattis till lagenheten iaf!
Puss Julia


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH
NU ÄR KONTRAKTET PÅSKRIVET!!!!!!!!!!!!!!!!
IMORGON BÖRJAR VI INFLYTTNINGEN I VÅR NYA LÄGENHET!!!!!!!!


NYÅRSBILDER

Vi åt nyårsmiddag med Simons familj och vänner och förade lite innan vi drog vidare tillsammans med Tim hem till honom där festen hölls. Middagen var supergod! Festen började vi med att spela D-raw. Egentligen är det som pictionary bara att det är helt sjuka grejer man ska måla (typ sosse-container, cp-kärring, fitt-tjuv osv...) fast vi körde det som charader istället... Sjukt kul! Sen körde vi min favorit, tequilarace! Därefter är bilderna inte så bloggvänliga...;)







CANADA SNOW



Älskar mina nya kängor från Canada Snow!!! Så varma och mjuka och sköna och mysiga! Går runt med dom inne på jobbet till och med... Fast bara ibland för det blir så svettigt. Haha

RSS 2.0