JAG VILL HA EN CHIHUAHUA-BÄBIS




Lilla chihuahuabäbisen Minnah som busade med mitt hår (jo det finns lite kvar) tills hon plötsligt blev jättetrött och somnade mitt på stället. Helt bedårande. (haha notera lejontassarna i bakgrunden)


Lilla Olle. Aaahhhhhhh så söta!!!



Imorn ska jag och Simon titta på lägenhet igen. Hoppas hoppas hoppas att den är helt perfekt. Eller bara okej. Whatever. :D

Puss puss!

stockholm/bangkok



hejhej!
min jul har varit väldigt fin och bra och det. Fick alla vaniljsaker på min önskelista + lite till! har mest hängt med min gulliga släkt hela dagarna men idag träffade jag hanna för en tullyskaffe och sen kom elsa över. jag fick julklapp! handcreme och nagellack vilket var väldigt bra för jag ska bli en såndär tjej med fina händer. Vi ska dessutom åka till wien i juni! niceeeeeeee. och imorgon åker jag till thailand. det ska bli väldigt skönt. när jag kommer hem kommer det att vara 2011, känns lite konstigt. jag känner att jag vill sammanfatta 2010 lite sådär som alla gör, får se om jag orkar. har varit ett väldigt värt år mestadels i alla fall! jaja. tycker att ett nyårslöfte ska vara att bli lite bättre på att uppdatera lite mer intressant här kanske. nu ska jag fortsätta med att packa ner blommiga klänningar och solglasögon.
puss /julia

GOD JUL

Jag och min älskling befinner oss just nu i Rönninge, ska precis upp till min pappa. Där blir det julmiddag, kalle anka och julklappsutdelning. 
Ikväll åker vi vidare till Örebro och till Simons kusiner för att fira med hans familj. Vi kommer stanna där till söndag och jag tror det kommer bli kul. Deras hem är nästan som en djurpark! Förutom hästar och katter har dom ca 10 chihuahuaor (4 stycken vuxna och resten ungar) och så bor det kaniner i vardasrummet.

GOD JUL OCH KRAM PÅ ER! :)



Så här snygg blir man i min webbcamera!


//Emma

uppesitttttarkväll och det

Ikväll är jag hemma med min familj och rimmar på julklappar och kollar på bingolotto. Jobbade sista dagen detta året också. Det var rätt chill, vi spelade spel om julklappar för 25 kronor (fick ett rosa bandet) och pratade om olika divisioner (lite inception.)  Imorgon kommer mina kusiner + mormor och morfar. Mysigt. Sen thailand! Nu ska jag rimma vidare hörs puss puss


Önskelista

1. en lägenhet (eheeeeh)
2. vanilla lotion
 
+ ungefär allt i den serien. vanilj. lush.
3. en minidiana från urban outfitters. nä skulle antagligen aldrig orka framkalla men dom är ju så fina!
 
4.Fina kläder. presentkort. allt jag har håller ju på att falla sönder. 
 
5. Att tjugohundraelva blir världens bästa år!

/Julia

dan före dan före dan

Åh nu blev jag också sugen på att skriva lite här igen. Jag har varit upptagen med att jobba på skolverket , ha feber, köpa julklappar, hänga en hel del hos filippa i hammarby sjöstad, kolla på jacob som spelade på bara vi, spela piano hos karro och se på filmer i hannas källare och så vidare. Hade en ambition att köpa mina julklappar second hand men det gick sådär... Känner mig nöjd i alla fall! Har dock inte varit ute på ungefär hela december och det börjar märkas i form av sjukt mycket rastlöshet (även fast jag knappt kan gå till bussen utan att hosta ihjäl mig.) Är taggad på att gå ut på juldagen men det verkar ingen annan vara tyvärr. SEGT. Jaja. Just nu sitter jag och äter mango och väntar på elsa, vi ska spela spel och dricka te (eller glögg.)
Puss puss


filippas bästa pastasås <3

bara vi, bra ställeee

hammarbysjöstadsfesten

PS. LÄGENHETEN? VAR? BERÄTTA! DS.

SOVRUMSDRÖMMAR FRÅN RALPH LAUREN

Northern Cape - Lauren Home - RalphLauren.com

Norris Paisley 4-Piece Set - Lauren Home - RalphLauren.com

Oprah’s Favorite Cable Throw - Ralph Lauren Home - RalphLauren.com



//Emma

Flytt

Simon och jag tackade nej till den förra lägenheten eftersom vi kom fram till att den var för liten. Om en vecka är det exclusive visning på den andra lägenheten och troligtvis flyttar vi in där 1 januari! 
Även det här är en etta men den är större än den förra, och alt är ju bättre än inget :)

Jag har kollat ut lite köksgrejer från IKEA redan

BJURSTA/HENRIKSDAL Barbord och 4 barstolar svart, brunsvart
Vi är överens om att vi måste ha ett barbord




Min favorit här är den lila servisen



//Emma


HEJ IGEN

Här sitter jag i sängen och dricker te och äter varm macka och lite gojibär.
Ilskan över att vara sjuk och tvingas vara hemma från jobbet börjar lägga sig och jag har riktigt mysigt!

Dagens planering är att färga håret och tvätta. Sen titta på Desperate housewives och dricka mer te...




Det har varit så fullt upp med alla julklappar och julstök och träffa släktgrejer osv så det har inte blivit något bloggande på sista tiden. Det är ju det som är den stora nackdelen med att blogga. När det händer grejer och man har massor att skriva om så hinner man inte, medan man däremot har all tid i världen när det inte finns något att skriva om...  Emma filosoferar.



lördag från julia

Hej. Den här helgen har jag mest hängt hos karro och spelat piano och klarinett. Sånt är bra. Fast vi har kommit fram till att höstdepressionen börjar komma ikapp oss. Vet inte riktigt vad man ska göra åt det?? Gå ut mycket? Fika? Tänka att man åker till thailand om några veckor?? Vet inte... Annars helgen vecka 49 har jag i alla fall träffat elsa och ja inte så mycket mer.




åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Lördag

Idag har varit en väldigt mysig dag! Jag och Simon började med en lång frukost med te och dagens nyheter. Jag älskar långa frukostar, det är så lyxigt...:) Sedan åkte vi upp till Salem för att hämta ut ett paket åt mig (julklapp så kan inte avslöja vad det är:-P) och passade på att köpa lite lördagsgodis och en flaska vin. Senare satte vi oss framför en gammal Elvisfilm och drack rödvin. Lycka för mig fast inte lika kul för Simon... Ikväll har vi umgåtts lite med min familj och spelat sällskapsspel, kul! Nu ska vi krypa ner i sängen, jag är faktiskt jättetrött. Godnatt och kram på er /Emma

20 månader

20 månader idag och jag älskar dej så mycket ♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


LillLördag och Fredag

Hej hej! 

(Jaa Julia, det tycker jag också!)

Idag har jag jobbat så klart och det var ganska flummigt. Nu är jag hemma hos mamma i Rönninge och har precis ätit världens godaste lasange!

Hade fullt upp igår så hann inte lägga upp bilderna från onsdagskvällen, de kommer hääääääääär:








Ja, så här kul hade vi :D








Ikväll ska jag chilla och kolla på idol med min syster bror mamma och sjuka pojkvän.
Pussss :)






Fredag

Fredag igen! Bra vecka. Har fikat mycket, köpt lite julklappar, simmat, varit på bästa yogapasset, hängt hos filippa i hammarby sjöstad och i älta såklart. Igår var vi på bara vi för att se på kalle på mitt jobb och hans band som spelade. bra! Ikväll lutar åt en lugn kväll, ska nog hem till karro och mysa och spela musik och måla ungefär. Hehe. Imorgon har vi middagsplaner.


bra halsband som jag hittade på myrorna.


Sånt man gör om man har nutida konst, jag är människan till höger.

Emma vad har du haft för dig sen sist? Tycker verkligen att det är dags för vin/fika snart!

Puss /Julia

Dec. 7, 2010

Det är så tråkigt att blogga när allt bara rullar på som vanligt, vakna, jobba, middag, mysa, sova, vakna, jobba, middag, mysa, sova osv. 
Men jag tänkte härma Julia och lägga upp lite bilder från helgen. :)


Middag hos pappa


Pepparkaksbak

Vin med Martina

Promenad genom stan med julkänsla

Fika på myspys Alberts

Alla är sjuka så jag proppar i mig Gojibär. Verkar hjälpa för just nu är alla sjuka utom jag!




Imorgon ska jag käka middag med några från jobbet och sen blir det utgång. Hoppas jag kommer ihåg att ta lite roliga bilder då!

Nu ska jag och Simon se på Ung och bortskämd. Haha ungarna där är verkligen dumma.


Kraaam

Hej bloggen

Jag tycker att vi borde tagga till på den här bloggen lite igen. Den är ju ändå rätt värd kan jag tycka. Jag och hanna gick en julklappsrunda idag, är sååååååååhär nöjd med en men fan fan fan jag kan ju inte visa ifall personen händelsevis läser denna bloggen (även om jag har hört ryktas att personen i fråga tycker att den är tråkigt?) Kanske kan följa upp efter jul eller något. Sedan gick vi och fikade och diskuterade vilka regler som ska gälla i våran framtida lägenhet. Sedan anslöt Karro och Hanna åkte hem och jag och Karro åt middag.

Lite såhär såg min helg ut:

när vi åkte skridskor i kungsan


Karro dricker vin. Nej förlåt. Karro dricker öl. Ölkarro. Karro dricker inte vin.
Vill inte förstöra hennes rykte.

Jag dricker vin.

och så vidare...


Skridskor ace potatissoppa

Min lördag var lite såhär: Mötte upp Filippa, William och Hanna i kungsträdgården, åkte skridskor i cirka tio minuter för att det var så otroligt kallt. Men bra. Sedan gick vi och drack kaffe istället. På kvällen åkte jag hem till Hanna, hon tog en dagens outfit-bild på mig som jag ser fram emot att få se... Vi åt i alla fall middag och fixade oss, sedan träffade vi Karro och Jacob för vin. Sedan lekte vi töntiga lekar och dansade fult ungefär. Jag hade kul men vi tog sista tåget hem och hängde i karros kök och åt soppa istället. Vaknade typ ett helt förvirrad och åkte direkt för att fira min kusin som blev 20.
Nu ska jag plugga.
/Julia

dagens outfit /emma









Fredag Lördag Söndag

Herregud julia vad dåliga vi har varit på det här nu!

I Fredags hängde jag och Simon och Martina och Hugo och drack lite drinkar och såg på idol.
Igår hade vi julbak hos min pappa och sen på kvällen var det utgång och fest.
Idag har vi storstädat och sen adventsfikat och snart ska jag iväg och fika lite till med martinis.
Funderar på att träna ikväll (dans), men det är oklart om jag kommer orka...
Hoppas ni också har haft en trevlig helg!
Kram kram

Torsdag

Jobbmiddagen igår var väldigt mycket över förväntat och jag hade en väldigt trevlig kväll. 
Platsen var ett inglasat tak i gamla stan, med utsikt över hela Stockholm.
Maten var franskinspirerad och det fanns hur mycket som helst att välja på. Musslorna var de godaste jag ätit sen jag var på franska rivieran för två år sedan. Fri bar var det förstås men jag tog det lite lugnt där eftersom jag precis slutat med mina mediciner. Alla var inte lika försiktiga dock... haha.

Jag håller på och försöker få tag på Martina, hoppas hon har lust att gå ut och ta ett glas vin efter jobbet ikväll. Känner på mig att det blir en lång kväll på jobbet så rödvin skitsnack vore trevligt att se fram emot. Eller Champagne. Kanske skulle fira att jag är medicinfri? :)

Puss så länge!




Onsdagsvin

Haha idag var planen att vi skulle gå på någon slags second hand-tillställning på humana, men det blev för mycket folk/lång kö/kallt. Istället drack vi vin hemma hos Sofie, sedan hittade vi Karro och Emelie och fortsatte vindrickandet på wollmars.
Det var mysigt. Karro och Hanna bestämde sig för att det var en babaonsdag men jag tröttbangade. Jag tror att jag håller på att bli tråkig, eller gammal. Det kanske bara är vintern. Jaja. Nu ska jag äta macka och läsa bok, nöjd tjej.
/onsdagsfull julia

Onsdag

Sitter med en kopp te på jobbet och värmer mig. Sjukt kallt det är idag! Efter jobbet är det som sagt middag, bestämde mig för ganska neutrala kläder, nånstans mitt emellan rocktshirt och kavaj. Just nu längtar jag efter simons knä, en kopp choklad och en mysig julfilm. Det får bli efter middagen! Jag jobbar kväll imorn, vilket betyder sovmorgon innan. Skönt! Nu ska jag fortsatta jobba...:) Kram

RSS 2.0