värdetorsdag



Fin torsdag. Har haft filosofi och religion, lunchat med filippa och fikat och pratat med hanna om lägenheter och kärlek mest. Sen mötte jag emma för yoga, är lite frälst! Helgen blir fin tror jag, imorgon indiskt med bra människor och på lördag utgång, troligtvis all out dupstep!
Julia


dagens


tröja, lindex
sjal, sytt
tights, gina tricot
skor, monki

Julia


sista september

Hej hej!
Idag hade jag sovmorgon, ska inte vara på jobbet förrän 13. Tyvärr innebär det att jag istället jobbar kväll och det brukar bli lite segt. Men det var ändå jätteskönt att sova ut ordentligt, var faktiskt längesen nu. Plus att hur skönt är det inte att kunna ligga kvar i sängen och mysa så länge man vill, vilket i mitt fall betyder tills jag är så hungrig att jag måste upp och äta frukost. Jag är alltid jättehungrig på morgonen och för att jag (och min mage) ska ha en bra dag är frukost jätteviktigt. Idag blev det mangoyoghurt med k-special red berries och banan och sen tunnbrödsrulle med ost och skinka.

Efter jobbet ska jag yoga med Julia! Har sett fram emot det i en vecka, har ju inte kunnat träna alls sen förra gången eftersom jag blev sjuk. MEN NU KÖR VI :)




Dagens outfit
är inget att hurra för kanske men det var så länge sen så jag lägger in den ändå.

Slängde jag på mig simons skjorta och tänkte att ett skärp (gina tricot) och mina kängor får lyfta den.




BLÄÄ jag måste färga min utväxt!! Har varit bad hairdays varje dag på senaste tiden. Men NÄR SKA JAG HINNA?

multeum





lite mer från i lördagags. älskar slipsklänningarna och den på näst sista!
/J


boktips

Jag har inte tid att blogga så mycket ikväll för jag måste läsa ut min bok! Haha, det börjar bli spännande...
Levererar den som ett precis lagom skrämmande boktips för höstkvällar:)


THIS TRUMPET IN MY HEAD


Hallå! Idag har jag träffat Karro, vi spelade gitarr och hatade hösten.
Nu ska jag fortsätta med att lyssna på Sigur Ros och skriva svenskauppsats pusspuss.

Cherry Edith!


Onsdag

Morgonpromenad till jobbet idag, det är såna här soliga dagar hösten är vacker. Blev lite sugen på en höstpromenad i skogen så jag försökte övertala simon att plocka svamp med mig i helgen. Fick blankt nej haha(simon hatar svamp), så jag får nog övertala någon annan.
Idag ska jag kolla resor till Paris, är riktigt taggad på det!! Kram så länge /Emma

Om höst igen

Har isolerat mig med tidningar, kanelte och vänner sen i söndags men nu ska jag bli höstpepp igen! Om några minuter ska jag träffa elsa för promenad och fika och imorgon ska jag och vår vän karro sy kläder! Jag brukar inte ha några problem med hösten men i år har jag bara ingen lust. Sommaren var så fin och hösten är ju så jävla tråkig och kall. Jag gör mer än någonsin tidigare men det HÄNDER JU ALDRIG NÅGOT. Ah är så rastlös. paris eller??

PS 1. Det där med picknick på golv lät mysigt, det ryktas om bandmiddag på lördag, kanske golvpicknick?
PS 2. Alltså Emma jag tycker verkligen resa. Vi kunde åka till typ paris och gå runt i fina affärer och marknader och dricka vin på mysiga barer. åhhhh.

Höst

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om hösten egentligen. Jag är en sån där som alltid brukar få lite ångest när sommaren tar slut, men i år känns det ganska okej.
Det finns så mycket mysigt man kan göra på hösten och det finns så fina kläder man kan ha. Man kan inte ha picknick ute, vilket är det mysigaste nästan som jag vet, men man kan göra på andra sätt. Som igår till exempel.
Jag la ut mitt dun täcke i på golvet och bjöd på min älskling på picknick i köket istället! Ett väldigt bra sätt att gömma sig för höstrusket om jag får säga:) Så tänder man massa ljus och dricker vin eller varm choklad. Eller te.
Och det bästa är att man kan sitta inne och titta på film och göra ingenting utan att behöva få dåligt samvete, som åtminstone jag får om det är varmt och fint väder ute.

Imorgon ska jag träffa Carro och höstfika. Det var så sjukt längesen och det ska bli så kul, har saknat dej!!




PS. Julia, Bloggresa?

I love shoes

FÖR TJEJER
Kikade lite efter nya skor till hösten och hittade massa fint. Bara från Nellys egna budgetmärke hittade jag några att tipsa er om!
Istanbul SEK 249, Nelly  Shoes - NELLY.COM Joy SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COM

Marble Limited Edition SEK 399, Nelly  Shoes - NELLY.COM Lamis 01 SEK 299, Nelly  Shoes - NELLY.COM

FÖR KILLAR
Varför finns det så mycket mindre att välja mellan, både när det gäller kläder och skor, för killar?
Kanske för att de ofta inte är lite modeintresserade som tjejer, men det kanske är för att det inte finns lika mycket att vara intresserad av?
Aja, har hittat några snygga dojor som jag gillar för er också!:D
Cast Midcut SEK 1339, Royal Republiq - NELLY.COM Richard Chukka Boot SEK 749, Playboy - NELLY.COM
Charles Jodphur Boot SEK 2199, Filippa K - NELLY.COM Dressed Shoe SEK 2299, Mentor - NELLY.COM

OM KLÄNNINGAR

har letar efter en klänning med urringad rygg typ hur länge som helst, lite konstigt eftersom alla andra verkar hittat...
såg i alla fall fina på american apparel, synd att det är så dyrt bara. får vänta på lönen!


städer.

är så galet trött på stockholm/höst just nu, blev tvungen att kolla igenom lite resebilder:

paris 2009



london 2010


prag 2010



berlin 2010



så! det har ju blivit en del städer ändå de senaste åren, paris är nog fortfarande min favorit, eller berlin. åh vill resa nu!

måndag

Vaknade idag och var krasslig så jag stannade hemma. Har haft en soffliggardag med med min älskling och vi har bara läst böcker och tittat på tv-serier, det har varit jätteskönt. Såna dagar behöver man ibland. :)

Favvo-outfit, från vår spelning på solnadagen! Både klänningen och tightsen är från HM


hej strängnäs



:när vi väntade på tåget vid södertälje syd.

2010-09-25





hej! lite såhär såg det ut när vi visare upp sannas kläder, hon är så duktig!

kvällste

Jag väntar lite på bilder från igår, men Julia är upptagen och har jobbat och tränat och massa annat idag tror jag, så jag får nog vänta lite till.
Jag har spelat Tarzan (dataspel) med min lillasyster, haha fett kul! Spelade det jämt när vi var små :D
Nu ska jag ta en kopp te och plugga lite franska medan jag väntar på min pojkvän.

Godnatt på er! /Emma

söndag

Godmorgon! trodde att jag skulle vara uppe först imorse, men emma hann tydligen före... vet inte riktigt vad jag ska säga om igår, lobby kommer inte att bli mitt bästa stammisställe. förfesten var mysig i alla fall! ska se om jag har några bilder att bjuda på sen men nu ska jag vakna till liv och åka in mot jobbet.




(PS.Emma jag tycker vi ska gå på balanspasset, jag tror att det skulle vara bra för oss!)

Igår på modevisningen och chanel

Vi hade jättekul igår på visningen. Alla Sannas kläder är så himla fina så det är verkligen en ära att bära dom!
Jag vet inte om Julia fick med någon bild där min kängor syntes ordentligt tillsammans med den vita klänningen, men den outfiten gillade jag bäst. Den kändes lite inspirerad från Chanels vårkollektion, som ju är helt underbar.
Sen hoppas jag att vi får fram nån bild på julias första klänning som hon bar, ett silvrigt fodral som var perfekt på henne! Förhoppningsvis börjar det trilla in bilder snart på hela kollektionen, ska bli kul att visa er sen.


Vi blev sminkade av Sannas syster, som är utbildad sminkös. Tyckte det såg häftigt ut, fast det kändes lite dumt på tåget hem... Haha. kanske kan fixa en närbild på sminket också.
Efter visningen firade vi lite med champagne och sen thaimat och hade supertrevligt. Sen delade vi på oss för att hinna hem och fixa oss inför kvällen. Jag och Julia åkte hem till Rönninge och vilade, bytte om och sminkade om oss och drack lite vin innan vi mötte upp resten av gänget på stan igen.

/Emma
Vem vill inte ha en sån här änglaklänning till studenten?




Vill ha från Chanel



Åh vad jag önskar att jag var där





Te och Rostad bröd med marmelad

Gomorron. Sitter och morgonmyser med en söndagsfrukost bestående av juice, te och rostat bröd med marmelad.
Bilderna från igår finns i Julias kamera så jag tänkte överlåta ett inlägg om igår till henne.
Jag känner mig ganska seg och jag tänkte lägga mig i sängen igen med mitt te och min dator och titta på Mad Men.
Får se om jag orkar in och träna sen, det är i alla fall min och Julias plan på vad vi ska göra...



Mad Men Season 1 Episode Photos

fest

Hej på er! Vi är i full gång med att förbereda oss inför kvällen och laddar med vin.
Sen bär det av mot city och sen får vi se vart natten tar oss ;)
Vi hörs imorgon, ha en fin kväll!
Kram Emma och Julia



Dagens shoppingtips

Marble SEK 299, Nelly  Shoes - NELLY.COM
De här skorna från Nelly.se kommer pigga upp i höst! Gärna matchade med svarta jeans och en stor halsduk :)

fredagsmys

Tror ni jag bangade utgång eller? Hehe men jag spar mig till imorgon! Då blir det FEST. Har precis lagt en box vin på kylning nu också :) Bestämde mig tillslut för att bara vara hemma, smutta lite vin och mysa lite framför tvn med mamma.

Sen ska jag ta fram första avsnittet av säsong 3 i Gossip Girl, har sparat lite på det... Jag älskar verkligen Gossip Girl. Inte för historien men för kläderna. Hela serien är ögongodis. I den här säsongen har dom spelat in i Paris och jag älskar ju Paris också. Haha vad fånig jag låter... Men så är det :)


modevisning

Imorgon ska min vän Sanna ha visning av sina kläder, som hon både designar och syr själv, och jag och Julia har fått äran att gå modeller. Hennes kläder är så fina så det ska bli jättekul! Visningen är i Strängnäs och vi ska vara på plats kl 10.00 för sminkning, så vi kommer ta tåget härifrån vid kl 8 imorgon bitti.. Men det är det värt:)
Nu sitter jag och taggar upp mig så att jag ska orka in till stan och Marie Laveau ikväll. Jag är rätt trött men vet att det blir trevligt när vi väl är där. Och det blir bara chill eftersom vi ska upp imorgon. Fast jag är lite orolig över tågtrafiken, det är ju inte kul om man inte kommer hem pga inställda tåg...

/Emma


helg äntligen

åh är så fruktansvärt trött. har packat kartonger hela dagen och suttit fast i sl i nästan tre timmar på vägen hem, känner mest för att somna framför dålig film med te och godis typ. men man lever ju bara en gång, hehe. marie laveau alltså!
nu ska jag hoppa in i duschen, hörs sen kanske!

/J


Fredag

Sjukt stressig morgon! Eftersom jag ska till rönninge efter jobbet var jag tvungen att packa ner alla kläder och skor och grejer som jag kommer behöva i helgen, plus min dator och en tung box vin. Tror ni det gick bra att försöka skynda sig till jobbet med två väskor som var för sig säkert vägde mer än mig eller? Som tur var fick jag bärhjälp av min älskling till stationen:) fast därifrån till jobbet var det svettigt. Men det var värt det för ikväll ska vi ha kul:-D Ska hämta en kopp kaffe och börja jobba nu! Hörs mer sen xx

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Idag har jag jobbat till kl 19 och sen mött upp Julia för yoga. Var sjukt skönt men nu är jag sjukt trött.
Jag mötte upp Simon på Fridhemsplan och vi kom hem typ 23. Nu har vi slängt i oss lite mat och tänkte borsta tändera och sen stupa i säng.
Godnatt puss


Hade min nya kjol idag

2010-09-22



fina hanna och jacob!

september är ganska fin men hösten är inte riktigt min bästa grej, saknar sommaren -10! idag var i alla fall en av de bra höstdagarna, satt på fåtöljen med dom på bilden + filippa, sprang förbi emmaus och sen mötte jag emma. nu ska jag fixa kanelte och lära mig 3283 tecken tills imorrn, segt.

/J

emmajuliashoppingkväll

Det blev ingen yoga för oss idag, vi hann inte riktigt och det var fullbokat osv men vi har i alla fall köpt kort nu så imorgon blir det hårdträning ;)
Vi brände nog en del kalorier ändå för vi tog en liten shoppingrunda istället. Plus att jag typ sprang UPPFÖR sveriges längsta rulltrappa!

Kjol 199 och skärp 99 från gina tricot, overknees 79 från MQ, shorts 349, tights 129 och strumpor 59 från HM

godmorgon!




skjorta, twilfit
spetsbyxor, lindex
halsband, ur & penn

godmogon! misslyckades totalt med att komma iväg till religionen imorse. satsar på nutida konst istället! sen jobb, gå på stan och yoga med emma! nu ska jag springa till bussen, hejhej.

OM JACKOR


weekday
åh varför är alla höstjackor så stört fina i år? varför köpte jag en dyr förra året?
BLIR BITTER. det är inte lätt inte.

/J

hallåå

hej på er!
Började dagen med frukost och tågresa till jobbet och resten av dagen av att stå i reception och prata i telefon. Ganska chill.
Min pojkvän och min syster kom och mötte mig vid stationen och sen gick vi och köpte hallon och kesella, som vi ska till efterrätten!
Nu sitter vi och tittar lite på rapport och väntar på idol :) Har inte hunnit se mer än ett avsnitt tidigare men det är ganska kul tycker jag.
Imorgon ska jag och julia börja träna friskis och svettis. Först ut blir yoga och jag är taggad!
Hörs snart, kram!
Min favoritoutfit från i somras!!
Hot pants Gina tricot, linne vet ej, hatt HM och älskade kängor Chloé

en tisdag



tröja: h&m
strumpbyxor: lindex eller något
skor som inte syns: emmaus


jag tror att emma tycker att jag är lite för dålig på att lägga upp dagens kläder. såhär har jag i alla fall sett ut när jag har åkt tåg och hängt på konferenser. nu ska jag ha vännermaraton med min bror, vi hörs!


fest

har internet i typ fem minuter innan mitt batteri dör och vad gör man inte för bloggen liksom! gillar första bilden skarpt emma! kom precis fram, återhämtar mig lite på hotellrummet men snart ska jag smyga mig ut i den jönköpingska natten. hähä. jaja vi hörs sen. värt inlägg. puss!


måndag + dagens

Idag har jag jobbat och nu ska jag ha filmkväll med min syster och min pojkvän :)
är lite för trött för att göra ett ordentligt inlägg och jag vet inte hur jag ska uttrycka mig.
Men bilder säger mer än ord eller hur?



D A G E N S




gamla jeans, vet faktiskt inte var dom kommer ifrån, top från mq



valvaka

Sitter och tittar på valvakan och är inte nöjd. SD i rikstan är ju pinsamt.



Här är mitt favorithalsband, det symboliserar Evighet.
Fick det i present när jag tog studenten men vet att det kommer från Silverknappen



Ska sova snart, imorn ska jag upp och jobba.
Godnatt på er, sov gott!


gårdagen.

 
klänning, second hand
halsband, ur & penn typ
väska, monki

godmorgon!
såhär såg jag ut igår när vi drack vin på ace. haha annars resulterade kvällen mest i ännu mer förstörda knän (TACK HANNA), irritation över jobbiga människor och en lite för lång promenad hem. fick i alla fall sova mot en bra axel på nattbussen hem. jag är nog lite trött på krogen, tror jag behöver göra något radikalt. vi får väl se nästa helg...

/J


lördagsmiddag i rönninge

Sitter hemma hos mamma i Rönninge och höstmyser med rödvin och tända ljus. Mina kusiner är här också och mamma har gjort en stor lördagmiddag med porterstek till alla. Det luktar supergott i hela lägenheten och min mage kurrar massa! Funderar på utgång ikväll, ska vi eller inte? Vill helst inte lämna värmen här inne... :) Men man kanske taggar till efter middagen.
Efter middagen ska jag även lära min mamma och min moster att göra inbakade flätor. Min kusin ska vara modell och hon är inte så gammal så vi får hoppas att hon kan sitta still haha.
Puss så länge /Emma

dagens outfit /emma

hittade mina shorts från förra året i garderoben, köpte dom på New Yorker

cherry edith.


emma och sofie.

hanna.


emre.

lite såhär såg det ut i lördags när vårt lilla band spelade på solnadagen.

HÄR KAN DU LYSSNA PÅ OSS:
http://www.myspace.com/cherryedith

lördag

Tja! känner att emma har fått stå för den mesta bloggningen för jag har i princip inte varit hemma någonting, dålig början! Blev hur som helst ingen utekväll igår, åkte till hanna för balkonghäng och film istället.  Idag när jag gick från jobbet på fridhemsplan regnade det så mycket att jag blev tvungen att fly in på myrorna. Hittade detta:

Sammanlagt 40 kronor. Värt!
Nu ska jag hetsplugga filosofi och fira min mamma, sen ut!
Hörs, Julia

i rymden finns inga känslor

Jag hade ju som sagt ganska höga förväntningar på filmen igår, och ändå överträffades dom. Så bra film. Jag skrattade nästan hela tiden och grät 2 gånger. Den var underhållande rakt igenom samtidigt som den berörde. Och skådespeleriet var jättebra, tycker Bill Skarsgård var fantastisk.
Ni måste se den! Om jag får bestämma :)

Kram kram /Emma


Fredagskväll

Sitter på Bönan café med min pojkvän och dricker kaffe. Han har pluggat så mycket på senaste tiden så vi tyckte det var dags att planera in en utekväll bara vi två.
Vi har just varit och ätit en mysig middag och snart ska vi på bio och se "I rymden finns inga känslor". Har stora förväntningar på den filmen, den verkar så mysig!
Hann med en liten fika här emellan och jag passar på att skicka in ett inlägg. Julia ska ut och festa ikväll, hon kanske hinner lägga ut kvällens outfit innan? Hoppas det för det är garanterat nåt snyggt!
Nu ska jag stänga ner och pussa på min älskling ;)
Ha en trevlig fredagskväll allihop! Kramar /Emma
från en festlig natt på södra bar

dagens outfit /emma

Vardagsklädd för jobbet. Koftan köpte jag på impuls när jag kom på att jag verkligen behövde en. Provade den inte förrän jag kom hem och blev lycklligt överaskad, älskar den!
Koftan är från HM 199 och jeansen från Acne 1295 (är kär i dom också!:) Linne HM 49








Redo för promenad till tunnelbanan iförd skinnjacka som jag fyndade för halva priset i somras, MQ 899 och höstens favoriter från Din sko 499


Hej hej!

Vi satt och fikade idag och kom fram till att vi ska starta världens bästa blogg.
vi är väldigt trötta efter vårt kvällsfika/möte så det här är bara en tjuvstart, vi öppnar på riktigt imorn beslutade vi.
Nu är vi väldigt trötta efter vårt kvällsfika/möte så det här är bara en tjuvstart, imorn öppnar vi på riktigt beslutade vi!
Från och med då kommer vi uppdatera med massa spännande saker, som dagens outfit, musik och livet.
Puss på er så länge!
//Emma & Julia

RSS 2.0